lördag 6 mars 2010

Rekordstarkt stöd för Miljöpartiet i ny undersökning

Det känns skönt att vara med i ett parti som är på väg upp i mätningarna. I dagens Demoskopmätning får Mp hela 10,6%. Men jag är inte förvånad utan vi borde ha än fler väljare, vi har helt enkelt den bästa politiken och många av de bästa politikerna.

S backar med 0,8 procentenheter till 34,4 procent och V förlorar 1,1 procentenheter och landar på 5,1 procent. Men jag tror att det finns ett potential för både S & V att göra bättre resultat än så i valet. Som läget ser ut nu så blir det en rödgrön regering efter nästa val. Det är bara att ge järnet i valrörelsen så ska vi nog fixa det.

När det kommer till Borås ser läget kanske inte likadant ut. Vi är öppna för samarbete åt båda hållen, vad jag personligen tycker kommer jag inte att redovisa innan valresultatet är klart, men dom som känner mig vet nog redan hur jag står i frågan. Men om vi skulle göra ett riktigt bra val i Borås har vi riktigt goda chanser att faktiskt påverka politiken mycket mer än vad vi gör idag.

I media: Dn, SvD, Ex, BT,

@bloggitik-cf3b9db4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar