tisdag 22 mars 2016

Detta vill Boråsarna med Orangeriet..

...eller i alla fall de 73 stycken som svarat än så länge. Förra vecka gick jag ut på min blogg och frågade boråsarna vad dom hade för visioner kring orangeriet när vi nu ska göra en omstart. Jag har fått in 73 svar än så länge, via mail, telefon facebook mm. Tycker att det är oerhört positivt att så många faktiskt har svarat. Den del svar har varit korta, en del långa men de allra flesta har faktiskt varit konstruktiva. Av de svaren som har kommit har jag plockat bort de flesta av typen "spräng skiten", "bygg upp teatern igen" och rena person angrepp. Jag inser att detta inte är ett färdigt material och inte heller representativt för alla boråsare. Men tyckte att det var roligt att kunna ge en liten bild av de första svaren. Vill du dela med dig av dina tankar och visioner av Orangeriet kan du fortfarande göra det.

Vad säger Boråsarna då än så länge? Ja, det varierar och jag kommer inte lägga upp alla svar i sin helhet här idag. Jag har istället försökt sammanställa det i teman för att försöka få en samlad bild över vad flest tycker.


Detta vill Boråsarna med Orangeriet
73 Boråsares visioner om Orangeriet sammanställt till en enda bild

De som svarat vill har en mer cafélik verksamhet med låga priser, fika, glass och mat. Orangeriet skall vara en mysigare byggnad med mer växter och natur som mer anspelar på att vara Orangeri på riktigt. Det skall vara en kravlös mötesplats för alla boråsare där man vill ha mer av en känsla av att allmänheten är välkommen, även att gå på toaletten med sina barn direkt från lekplatsen. Orangeriet skall vara ett eventhus med brett utbud av verksamhet allt från att vara ett hållbarhetscentrum till konst, kultur, open stage, musik, teater föreläsningar och mycket mer. Allt skall kunna finnas på Orangeriet.

Det är lite kort sammanfattat från svaren. Jag återkommer med en uppdatering när fler svar har kommit in. kommer också lägga ut rå-datan lite längre fram. Så kommentera här eller på det ursprungliga inlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar